تم تولد چیست؟ معرفی ۳ تم تولد ترند

تم تولد چیست؟

تم تولد چیست؟

تم تولد یک موضوع است که برای جشن‌ گرفتن و گرامیداشت سالگرد تولد فردی استفاده می‌شود. این تم معمولاً شامل طرح‌ها، دکوراسیون‌ها، پذیرایی‌ها، کیک و دیگر لوازم جشنی مرتبط با تولد است. هدف از انجام یک تم تولد، ایجاد یک محیط شاد و خاطره‌انگیز برای جشن‌گیری و گرامیداشت سالگرد تولد فردی است.

تم از کلمه انگلیسی Theme میاد که از نظر لغوی معنی “زمینه” را دارد. زمینه هم یعنی رنگ یا طرح یک چیز. حالا تم تولد یعنی طرح و تزیین تولد. بهتر بگوییم ما با تم تولد سعی میکنیم که به تولد رنگ و طرح متفاوتی بدهیم. اگر تولد یک نوزاد دختر هست سعی میکنیم از رنگ و طرح های مخصوص یک نوزاد دختر استفاده کنیم و قطعا با تم تولدی که برای جشن تولد یک آقای سالخورده استفاده می کنیم زمین تا آسمان متفاوت هست.

تم تولد باید جوری باشه که با دیدنش بشه متوجه شد شخص که تولدش هست چند سال داره و جنسیتش چیه و احتمالا به چیا علاقه داره. بله تم تولد میتونه شامل همه چیز مخصوص شخصی که تولدش هست بشه.

از قدیم تا به امروز هر جشن و مهمانی تم مخصوص خود را داشته است. یکی از آن مراسمی که که هرساله باید اجرا شود و اهمیت خاصی برای هر انسانی دارد مراسم تولد است. امروزه انتخاب تم تولد بیش تر مورد توجه قرار گرفته و در تولد مهم نیست افراد در چه سنی باشند چون تم مربوط به آن ها پیدا می شود.

شاید انتخاب تم مناسب برای هر فرد با توجه به علاقه کودک یا فرد بزرگسال باید انتخاب شود. این کار آسانی است فقط ما در تیم تشریفات روناک، چند سوال کوتاه چند هفته قبل از مراسم از عزیز خود میتوانید به آن پی ببرید.

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، تم تولد با هدف ایجاد یک فضای متفاوت و جذاب در جشن تولد اجرا می‌شود و شامل تزیین تولد با یک ایده فکری خاص و پیاده سازی آن در تک‌تک المان های این جشن بامزه و شاد است.

معمولاً ایده اصلی تم تولد از یک شخصیت کارتونی، رنگ مورد علاقه، کاراکتر شخصیتی محبوب یا حتی وسایل، شغل و ورزش مورد علاقه افراد الهام ‌گرفته می‌شود.+

تم تولد

تاریخچه تم تولد

شاید واستون جالب باشه اما در منابع تاریخی، ایران به عنوان اولین کشوری شناخته شده است که مردم آن جشن تولد میگرفتند. هردوروت در زمان هخامنشیان در کتاب خودش مینویسد که ایرانی ها بیشترین جشنی که در سال میگیرند جشن زادروز (جشن تولد خودمون) است.

همچنین جالبه که بدونید در خیلی از کشور ها هنوز که هنوزه، مراسم تولد وجود ندارد. به طور مثال کردستان عراق زیاد با شمع و کیک و تزیین تولد میانه خوبی ندارند و تولد های آنها اگر انجام بشود، بیشتر حالت جشن دارد و چندان خبری از شمع و آرزو کردن و … نیست.

تم تولد

چرا جشن تولد برای کودکان مهم است؟

برای کودکان روز تولدشان، روز مهمی می باشد و در این روز به مرحله مهمی از زندگیشان می رسند و با فرصت هایی جدید و امکاناتی بیشتر روبرو می شوند. وارد مرحله ای جدید از زندگیشان می شوند. راه درازی را در پیش دارند، کار های زیادی برای انجام دادن و آرزو های بسیاری برای به تحقق رساندن.

برای بچه ها روز تولدشان روز موعود است، قطعا مهم تر از هر روز دیگری است. آنها حساب ماه ها، هفته ها، روز ها، ساعت ها و دقیقه ها را دارند تا این روز خاص، یعنی روز تولدشان، برسد و از مادر و پدر خود بپرسند، تولدم امروزه؟!

به عنوان پدر و مادر چنین چیزی را می دانید و نمی توانید بیخیال جشن گرفتن این روز خاص برای کودک خود شوید. هر پدر و مادری می خواهد این روز خاص را برای کودک خود یکی از به یاد ماندنی ترین روز های زندگی او بسازد. در زیر به چند دلیل که اهمیت جشن تولد را نشان می دهد میپردازیم:

بالا رفتن اعتماد به نفس:

همانطور که یاد دادن سخاوتمندی و مراقبت از خود در برابر دیگران برای یک کودک اهمیت دارد، اشکالی ندارد که سالی یکبار به آنها اجازه دهیم که کمی خودخواه باشند و تمام توجه ها بر روی آنها باشد، گویی کسی جز آنها در این دنیا نیست.

این یک حس فوق العاده برای کودکان است که دوستانشان با کادو های رنگارنگ و جمله تولدت مبارک بر روی کادو هایشان، در این روز خاص برای دیدن آنها و جشن گرفتن این روز خاص با آنها می آیند.

این کار ها شاید به چشم بزرگتر ها افراط به نظر بیاید، اما این کار به کودکان اعتماد به نفس بالایی می دهد که در آن روز خاص توسط عده ای هم سن و سال خود مورد توجه قرار گرفته می شوند.

اجتماعی شدن و دوست پیدا کردن:

این بستگی به خودتان دارد که برای تولد کودک خود تنها دوستان صمیمی او را دعوت کنید یا کل همکلاسی های او را. این کار باعث می شود کودک شما خود را در گروهی بزرگتر و افرادی بیشتر ببیند و با آنها ارتباط برقرار کند.

البته شاید این کار آنقدر ها هم که فکرش را می کنید آسان نباشد. ارتباط برقرار کردن در یک گروه بزرگ با برقراری ارتباط کلامی با یک دوست خیلی فرق میکند.
در یک جمع شما باید حواستان به همه باشد و از در گوشی حرف زدن با دوستتان یا بی اعتنایی به یکی از افراد گروه خود داری کنید.

کودکان، اجتماعی بودن و برقراری ارتباط با دیگران را در فضایی آرام به عنوان میزبان یک مراسم و رسیدگی کردن به دوستان حاضر در آن مراسم، یاد می گیرند.

به جا ماندن خاطرات خوب و شیرین در ذهن کودک:

ما با شنیدن تعریف خاطراتی که کودکان درباره ی جشن تولد دوست خود که شش ماه پیش برگزار شده است، لذت می بریم. آنها تمام جزییات را به یاد دارند و به ما حسی فوق العاده می دهد که باعث به وجود آمدن این خاطرات زیبا شده ایم.به جشن تولد های دوران کودکی خود فکر کنید، کدام یک را بیشتر به خاطر می آورید؟

انواع تم تولد

معمولا تم تولد به سه دسته کلی تم تولد دخترانه، تم تولد پسرانه و تم تولد بزرگسال تقسیم میشود. در ادامه به بررسی هر یک میپردازیم:

تم تولد دخترانه

منظور از تم تولد دخترانه، بهترین تم های تولدی است که مناسب روحیات دختر بچه ها، دختران نوجوان و خانم های جوان است. چیزی که انواع تم تولد دخترانه را متمایز می‌کند، تنالیته رنگی، استفاده از گل آرایی و شخصیت های کارتونی اسطوره ای دختران است. در ادامه از شما دعوت میکنیم چند تم تولد دخترانه که توسط تیم تشریفات روناک انجام شده است را مشاهده کنید:

تم تولد

تم تولد

تم تولد

تم تولد

تم تولد

تم تولد پسرانه

در مورد تم تولد پسر بچه‌ها، پسران نوجوان و مردان جوان داستان کمی فرق دارد و حال و هوای جشن باید هیجان بیشتری داشته‌ باشد. اگر قصد برگزاری جشن تولد برای پسرتان را دارید، باید ایده تم تولد را به سمت انتخاب تم تولد پسرانه سوق دهید. در ادامه از شما دعوت میکنیم چند تم تولد پسرانه انجام شده توسط تیم تشریفات روناک را مشاهده کنید:

تم تولد

تم تولد

تم تولد

تم تولد

تم تولد

تم تولد بزرگسال

اما می‌رسیم به تزیین تولد بزرگ‌ترها که بدون شک در این مورد باید به سراغ تم تولد ساده و شیک برویم. معمولاً مادر و پدرها یا همسران ترجیح می‌دهند ایده تم تولد آنها متناسب با سن و سال باشد. در این مورد توصیه می‌کنیم به یک تم شیک و جمع و جور رضایت دهید. در ادامه از شما دعوت میکنیم چند تم توللد بزرگسال که توسط تیم تشریفات روناک انجام شده را مشاهده کنید:

تم تولد

تم تولد

تم تولد

تم تولد

تم تولد

دریافت مشاوره رایگان از تیم تشریفات روناک

اگر شما هم دوست دارید که یک تم تولد فوق العاده جذاب برای جشن تولد همسر، مادر، پدر، فرزند و یا دوست خود تدارک ببینید، میتوانید همین الان از کارشناسان تیم تشریفات روناک یک مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.

مشاوره تلفنی رایگان

در ادامه به بررسی تعدادی از پر تکرار ترین سوالاتی که شما عزیزان از ما پرسیده اید میپردازیم:

  • هزینه تم تولد چقدر است؟
    هزینه کاملا بستگی به شرایطی که شما مد نظر دارید دارد. شما میتوانید از طریق مشاوره تلفنی، هزینه دقیق تم تولد را از کارشناسان ما بپرسید
  • از چقدر روز قبل از تولد باید درخواست بدهیم؟
    حداقل یک هفته قبل باید درخواست خود را ثبت کنید.
  • تم سفارشی هم انجام میدهید؟
    بله هر تمی که مد نظر داشته باشید تیم تشریفات روناک برای شما انجام میدهند.

سخن پایانی:

تیم تشریفات روناک همواره سعی کرده است که با بهره گیری از بهترین متریال ها و ایده های نو و ترند، یک شب به یاد ماندنی را برای شما و اطرافیانتان فراهم سازد. اضافه کنیم که مهم‌تر از تزیین تولد، خوش گذشتن این جشن برای صاحب جشن تولد و مهمان‌ها است. پس خیلی سخت نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *